onsdag den 21. november 2012

Falaffelfuckup

For en gangs skyld vil jeg dele et billede af noget mad, som jeg faktisk bestemt ikke synes lykkedes. Det drejer sig hverken om guacamolen eller de råstegte kartofler, men nærmere om falaflerne. Jeg har aldrig lavet falafler før, selvom jeg uden tvivl elsker alt der har med kikærter at gøre. Der har i lang tid stået nogle kikærter i mit skab, og mandag aften besluttede jeg mig for, at nu skulle det altså være, satte nogle kikærter i blød, og så forventningsfuldt frem til den næste dag..

..Hvor jeg selvfølgelig kommer i tanker om at det er ret træls at mose kikærter med en gaffel, hvilket jeg bliver nødt til, fordi min stavblender er i stykker. Lad mig bare sige at jeg kom hjem fra skole 18.30, og først have aftensmaden klar en time efter. En hel fucking time. For noget der sagtens kunne have været done på maks en halv.Oveni det er det jo begrænset hvor meget man KAN få mast med en gaffel, så 'skallerne' af kikærterne var naturligvis ikke knuste, hvilket resulterede i nogle ret grove falafler der faldt fra hinanden virkelig let.

Æv! I det mindste var smagen ok. Better luck next time. Og så ønsker jeg mig i øvrigt en stavblender til jul..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar