tirsdag den 18. september 2012

Wok-wannabe

Jeg er sådan et menneske der ombestemmer mig i forhold til hvad jeg skal have til aftensmad minimum to gange i løbet af en dag, og meget sjældent ender med at lave præcis det, der var planen da jeg tog kødet op af fryseren om morgenen. Der er vist ingen undtagelser i dag, hvor planen var helt simpel: et par kogte kartofler, lidt kogt broccoli og så et stegt kyllingebryst vedsiden af. Jojo. Nice and simple.

Men jeg var først hjemme klokken 19.

Og det tager lang tid at skrælle kartofler.

Så i stedet stegte jeg et løg sammen med halvdelen af broccolien skåret i buketter, samt strimmeludskårent kyllingebryst. Ved siden af kogte jeg nogle minutnudler (tilfældigvis med spinatsmag, men som sagt, tilfældigvis), hældte vandet fra dem og hældte dem over i panden hvor de fik lov at stege lidt før jeg smed ca. 1/3 af en dåse kokosmælk (der kan fås til 9 kr i Netto fordi det er en spotvare denne uge! Skal helt sikkert ned og købe to-tre dåser mere, bare fordi jeg kan!), to fed presset hvidløg og en teskefuld stødt chili i.

Et voila.

Voldsomt eksotisk aftensmåltid ala awesome  med en samlet tilberedningstid på noget der ligner 13 minutter.

(Har i øvrigt de sidste 2/3 kokosmælk stående i køleskabet nu, så mon ikke jeg gentager succesen inden ugen er omme..)
Det er da lige til at overskue - ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar