søndag den 7. oktober 2012

Månen over motorvejen

Efter nogle skønne dage hjemme i Sønderjylland hos familien ligger jeg nu atter i min seng i Aarhus. Jeg tog min søde rare bil, der er blevet boende hos min far af pengeårsager, hjem, så jeg ikke behøvede at tage toget, så nu har jeg altså bilen stående heroppe - indtil jeg skal hjem til de gamle igen.

På trods af den lange køretur i mørke og regnvejr har jeg haft en fantastisk aften - først med flæskesteg og alt der hører til, så med varmeblæseren tændt og radioen skruet helt op imens jeg kørte over Vejlefjordbroen  (hvorfra Vejles lys VIRKELIG er smukke på det tidspunkt af aftenen!), dernæst opdagede jeg at månen var ufatteligt stor og hang virkelig lavt over den jyske motorvej, og til allersidst har jeg jublet højt over endelig at få installeret trådløst internet i min lejlighed.

I morgen (senere i dag, klokken er netop blevet 00.01) skal jeg have skrevet litteraturopgave om Elizabeth Bishops fantastiske digt "One Art". Det har virkelig en stor plads i mit hjerte og jeg er virkelig glad for at have mulighed for at arbejde dybere med det, så jeg er overbevist om at det nok skal blive okay, på trods af at der selvfølgelig er det første jeg skal skrive på universitetet, og at jeg i virkeligheden er ved at pisse i bukserne af nervøsitet ift. hvordan i alverden det kommer til at gå.

Nej, ved du hvad? Jeg er sgu glad lige nu. Og jeg bliver lige oppe en enkel time mere, bare for at fejre det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar